15% rabatt på nya produkter. Använd koden: SPRING15 -- days --:--:-- FÅ 15%

VILLKOR FÖR KÖPEAVTAL OCH EFTERFÖLJANDE FÖRBINDELSER

av Topforsport s.r.o., Bešůvka 810/19, Brno – Žebětín, 641 00, företagsidentifikation nr.: 29213291, skatte-ID nr.: CZ29213291, bolag bildat i det bolagsregister som förs av den regionala domstolen i Brno, avsnitt C, Insättning 66187.

utstuderat enligt § 1751 1751 i lag nr 89/2012 Coll., Civil code.

->

Säljare

Topforsport s.r.o., Bešůvka 810/19, Brno – Žebětín, 641 00, företagsidentifikation nr.: 29213291, skatte-ID nr. Införlivande: Regional domstol i Brno, avsnitt C, Inst 66187, datum för inkorporering: 16/4/2010. Företaget är en momsbetalare.

Telefon: +420 222 746 424

Online-butik: Top4Fitness.se

E-post: info@top4fitness.se

Bank detaljer: för betalningar i SEK: IBAN: SE7690400000090401214003, SWIFT: CITISESX; för betalningar i €: IBAN: DE41502109000220176614, SWIFT: CITIDEFF

Företagsplatsen: Öppettider och adresser till verksamhetsställena anges på webbplatsen i avsnittet "Kontakter". Adresser till serviceplatser: Vi ska på begäran tillhandahålla adresser till enskilda tillverkares serviceplatser.

1. Allmänna bestämmelser

Det här allmänna villkoren, enligt § 1751 par. 1 lag nr 89/2012 Coll. Civillagen, i dess ändrade lydelse (nedan kallad "civillagen"), reglerar ömsesidiga rättigheter och skyldigheter för parterna som har sitt ursprung i köpeavtalet (nedan kallat "köpeavtalet") som ingåtts mellan säljaren och en annan fysisk person (nedan kallad köparen) genom en onlinebutik av Säljaren.

Säljaren är det kommersiella företaget Topforsport s.r.o., Bešůvka 810/19, Brno – Žebětín, 641 00, företagsidentifikation nr.: 29213291, skatte-ID nr: CZ29213291. Bolagsbyggnad: Regional domstol i Brno, avsnitt C, In 66187, datum för bolagsgivning: 16/4/2010 (nedan kallad säljaren").

Nätbutikerna drivs av Säljaren på webbplatserna: Top4Fitness.se (nedan kallad "Webbplatsen") genom butikens webbgränssnitt (nedan kallat "Gränssnittet").

Det här allmänna villkoren utgör en oskiljaktig del av köpeavtalet. Köpeavtalet och villkoren är upprättade på engelska Köpeavtalet ska ingås på tjeckiska.

Genom att acceptera varorna från Säljaren eller från transportören, samtycker Köparen med nedanstående Regler och Villkor och Reklampolicyn. Villkoren och Reklamationspolicyn kan laddas ned i en utskrivbar form och finns tillgängliga för inspektion på affärsplatserna i Topforsport s.r.o.

2. Villkor för Tjeckien och slutanvändare

Leveransmetoder

Frakttjänst: Fraktalternativ och villkor anges i avsnittet "Frakt". Frakt ordnas av leverantören inom Tjeckiens territorium. Fraktkostnaderna kan variera beroende på fraktmetod. Den specifika fraktalternativ väljs av kunden; den aktuella prislistan finns i avsnittet "Kundvagn" eller kan beställas i tryckt form på en leverantörs affärsplats.

Personlig insamling: De beställda varorna kan samlas in gratis på vår affärsplats.

Betalningsalternativ

Kontant vid leverans: Kunden betalar hela beloppet för de beställda varorna till föraren. Betalningen kan göras kontant eller med betalkort.

Banköverföring - förskottsfaktura : Om du väljer banköverföring ska du skaffa en förskottsfaktura och variabel symbolen som identifierar din betalning. Överför beloppet till vårt konto nr 4200413537/6800 (sBerbank CZ, a.s.), IBAN: CZ0568000000004200413537, BIC (SWIFT): VB0ECZ2X eller betala med postorder.

Kontant på företagsplatsen : Vi accepterar kontantbetalningar om varorna samlas in personligen.

Online med kort: Det här är den enklaste metoden. Du kan snabbt och säkert betala med något av vanliga betalkort via GOPAY-portalen. Vi accepterar följande betalkort: MasterCard, EuroCard, Maestro, VISA och Visa Electron.

Transportpriser och villkor beror på vald leveransmetod.

Leveransperioder:

Varorna i lager ska skickas till dig inom 24 timmar efter telefonens bekräftelse av beställningen via kontanter vid leverans, till vilken plats som helst i CR. Varorna som är slut i lager skickas vanligtvis inom 5-10 dagar eller beroende på tillgänglighet från leverantören.

Vid längre leveransperiod ska kunden informeras om detta.

3. Andra bestämmelser & nbsp;

Skydd för personuppgifter

Köparen ger säljaren sitt samtycke till insamling och behandling av personuppgifter i syfte att fullgöra föremålet för det ingående köpeavtalet och för marknadsföringsändamål för säljaren (särskilt för att skicka kommersiell kommunikation). Samtycket kan återkallas genom att skicka ett ogillande skriftligen till adressen Topforsport sro, Bešůvka 19, Brno - Žebětín, 641 00. Personuppgifter behandlas i enlighet med gällande lagar i Tjeckien, särskilt med lag nr 101 / 2000Samling. om skydd av personuppgifter.

Online beställning

Efter att kunden gjort (skickar) beställningen ska han få ett automatiskt svar via elektronisk post, innehållande informationen om framgångsrikt mottagande, metod för vidare kommunikation och exakt specifikation av de beställda varorna inklusive priset. Beställningen anses vara bekräftad endast via telefon eller e-postbekräftelse av beställningen av en Topforsport s.r.o. anställd.

Kontant på företagsplatsen :Vi accepterar kontantbetalningar om varorna samlas in personligen.

Med kort online : Det här är den enklaste metoden. Du kan snabbt och säkert betala med något av vanliga betalkort via GOPAY-portalen. Vi accepterar följande betalkort: MasterCard, EuroCard, Maestro, VISA och Visa Electron.

Transportpriser och villkor beror på vald leveransmetod.

Leveransperioder:

Varorna i lager ska skickas till dig inom 24 timmar efter telefonens bekräftelse av beställningen via kontanter vid leverans, till vilken plats som helst i CR. Varorna som är slut i lager skickas vanligtvis inom 5-10 dagar eller beroende på tillgänglighet från leverantören.

Vid längre leveransperiod ska kunden informeras om detta.

3. Andra bestämmelser & nbsp;

Skydd för personuppgifter

Köparen ger säljaren sitt samtycke till insamling och behandling av personuppgifter i syfte att fullgöra föremålet för det ingående köpeavtalet och för marknadsföringsändamål för säljaren (särskilt för att skicka kommersiell kommunikation). Samtycket kan återkallas genom att skicka ett ogillande skriftligen till adressen Topforsport sro, Bešůvka 19, Brno - Žebětín, 641 00. Personuppgifter behandlas i enlighet med gällande lagar i Tjeckien, särskilt med lag nr 101 / 2000 Samling. om skydd av personuppgifter.

Online beställning

Efter att kunden gjort (skickar) beställningen ska han få ett automatiskt svar via elektronisk post, innehållande informationen om framgångsrikt mottagande, metod för vidare kommunikation och exakt specifikation av de beställda varorna inklusive priset. Beställningen anses vara bekräftad endast via telefon eller e-postbekräftelse av beställningen av en Topforsport s.r.o. anställd.

Köparen godkänner användningen av fjärrkommunikationsmedel i samband med ingåendet av köpeavtalet. Kostnader som uppstått för köparen och relaterade till användningen av fjärrkommunikationsmedel i samband med ingåendet av köpavtalet (kostnader för internetanslutning, telefonavgifter) bärs av köparen.

Alla presentationer av varor på gränssnittet är endast i informationssyfte och säljaren är inte skyldig att ingå köpeavtalet för sådana varor. Bestämmelsen i avsnitt 1732 par. 2 Civillagen ska inte tillämpas.

Gränssnittet ger information om varor inklusive priser på enskilda artiklar. Priserna på varor anges inklusive moms och alla relaterade avgifter.

Gränssnittet ger också information om kostnaderna för förpackning och leverans av varor. Informationen om kostnaderna för förpackning och leverans av varor som anges i gränssnittet gäller endast om varorna levereras inom Tjeckiens territorium.

För att beställa varor fyller köparen i beställningsformuläret i gränssnittet. Beställningsformuläret innehåller särskilt information om: de beställda varorna (köparen lägger till varorna i den elektroniska vagnen i gränssnittet), betalningsmetoden för inköpspriset, den begärda leveransalternativ och information om kostnader relaterade till leveransen (nedan kallad "Order").

Innan ordern skickas kan köparen kontrollera och ändra informationen som anges i ordern så att han kan rätta till eventuella misstag som inträffat vid fyllning i orderformuläret. Priserna på varor är giltiga i det ögonblick då Beställningen görs, med undantag för annullering som görs av Säljaren enligt bestämmelserna i Avbeställningsreglerna (se Avbeställningsregler).

Köparen kan också placera ordern via e-post, telefon, personligen eller på annat lämpligt sätt under de villkor som anges i gränssnittet.

Urval av skomodell

Innan du väljer en modell, tänk på vilka egenskaper som krävs av den valda modellen, syfte och användningsförhållanden (t.ex. typ av sport, typ av yta etc.). Varje typ av skor tillverkas för en viss typ av användning och dess egenskaper är anpassade för sådan användning.

Genom att välja rätt ytsula säkerställer du en längre livslängd. Förkortningar som betecknar skor modellerna:

SG (Soft Ground) = mjuk och mycket mjuk naturlig yta

FG (Firm Ground) = torr naturlig yta

HG (Hard Ground) = mycket hård torr yta och asfalt

AG (Artificial Ground) = utvecklad med speciella egenskaper för konstgjorda ytor. En optimal sula för modern konstgräs

TF (Turf) = hårt fält, konstgräs; skorna är utformade för att motstå lateralt tryck som orsakas av spel på konstgräs

IN (inomhus) = inomhusaktiviteter på släta lackerade ytor (parketter med lack)

HG J. (Hard Ground junior) = alla naturliga ytor och hårda ytor (för barnskor)

Korrekt storlek och form på skor

När du väljer sportskor, se till att den valda storleken motsvarar dina fötter. Välj noggrant vilken typ av skor som passar din fot och bredd, bågens höjd, vristens höjd och formen på hälbenet. Det rekommenderas starkt att prova sportskor mycket noggrant. Foten måste vara ordentligt fäst för att förhindra att foten rör sig inuti skon och därefter skador på fotsulan i hälen. Tyvärr kan en felaktig modell, typ eller storlek på skor inte vara en anledning till senare klagomål!

Prisernas giltighet

Priserna på varor uppdateras dagligen, priset på varje artikel kan verifieras och de är giltiga från och med den tidpunkt då beställningen görs. Köparen ska betala säljaren kostnaderna för förpackning och leverans av varorna till det angivna beloppet tillsammans med inköpspriset. Såvida inte annat uttryckligen anges, anses köpeskillingen också medföra kostnaderna för varuleveransen.

Om avvecklas kontant eller kontant vid leverans betalas köpeskillingen vid godtagandet av varorna. Om betalning sker genom penningöverföring betalas köpeskillingen inom sju dagar från inköpsavtalets datum.

Om köpeskillingen för varorna regleras genom banköverföring, ska köparen ange den variabla symbolen för betalningen. Vid kontantfri betalning ska köparens skyldighet att reglera köpeskillingen fullgöras när krediteringen till säljarens konto är relevant.

Förskottsbetalningar

Vissa typer av varor, som endast ska beställas, kan kräva en återbetalningsbar förskottsdeposition mot köpet, till ett standardbelopp på 100% av köpeskillingen. Du kommer att informeras av företagets personal om detaljerna när du gör beställningen.

Skattdokument och garantikort

Skattedokumentet är alltid en del av sändningen eller av personlig försäljning. Garantikortet utfärdas beroende på villkoren för den officiella importören. Om sändningen endast innehåller skattedokumentet fungerar detta dokument också som garantikort.

Konsumenten accepterar att säljaren kan tillkännage konsumentkampanjer "Gåva vid köp". Reglerna för dessa kampanjer finns HÄR. Dessa regler utgör en integrerad del av villkoren.

4. Garantivillkor och klagomålspolicy för slutanvändarna

Alla frågor som inte regleras häri regleras av civillagen och lagen om konsumentskydd, med ändringar.

Om varorna köps inom ramen för verksamheten ska klagomålen regleras av tillämpliga bestämmelser i civillagen, med ändringar.

Godkännande av sändning

Om transportmetoden överenskommits enligt en särskild begäran från köparen, ska köparen bära risken och potentiella merkostnader i samband med sådan transportmetod.

Om säljaren är skyldig att leverera varor enligt köpeavtalet till den plats som köparen bestämmer i ordern, är köparen skyldig att acceptera varorna vid leveransen. Om varorna måste levereras upprepade gånger eller på annat sätt än vad som anges i beställningen av skäl från köparen, ska köparen reglera kostnaderna för upprepad leverans av varorna och kostnader för en annan leveransmetod.

Köparen ska inte acceptera en skadad sändning från föraren och bör kontakta vår klagomålsavdelning. Om den skadade sändningen övertas ska klagomålet lösas i samarbete med transportören.

Vid godkännande av varorna ska köparen kontrollera varorna utan onödigt dröjsmål och omedelbart rapportera eventuella brister skriftligt till e-postadressen: info@top4fitness.se(det snabbaste sättet) eller via e-post till adressen till företagsplatsen.

Metoden för defektbeskrivningen och annan nödvändig information specificeras i artikeln "Avgörande av klagomål".

Första användningen av varor

Köparen rekommenderas att noggrant läsa bruksanvisningen och bekanta sig med varornas funktion före första användningen. Om varorna används i strid med bruksanvisningen ska den efterföljande defekten inte erkännas som en garantifel. Bruksanvisningen är en del av användarvillkoren och deras omfattande version finns i bilaga nr 1, kapitel Bindande instruktioner för användning och skötsel av skor och Specialinstruktioner för skötsel av övermaterial. Om du vill få instruktionerna i tryckt form, vänligen nämna detta i anmärkningen till beställningen.

Korrekt underhåll av skor förlänger livslängden

  • Sportskor får inte tvättas i tvättmaskinen! Läder och konstgjorda material kan skadas och deras ömsesidiga vidhäftning, struktur och egenskaper förändras genom tvätt i tvättmaskinen.
  • Modeller med övre material av konstläder kan rengöras med en mjuk borste (gamla tandborstar är perfekta) även utan vatten, dvs kemtvätt.
  • Skorna är lätta att rengöra. Gör så här: använd varmt vatten, borste, tvål (använd inte tvättpulver eller tygbalsam); ta bort smuts försiktigt.
  • Sportskor får aldrig torkas genom att placera på en värmare eller använda hög temperatur (t.ex. hårtork), får inte placeras nära en värmare, torkas i solen etc. Ytan måste torka långsamt - från insidan, annars kan spricka och härda. Läder, syntetiskt läder, teknisk textil och lim kan skadas av exponering för värme! Skodonens livslängd ska också minska.
  • Kvalitetstorkning förhindrar tillväxt av bakterier och svampar, som orsakar obehaglig lukt och svampsjukdomar.
  • Svett innehåller syror som kan skada skorna över tiden; därför rekommenderas kvalitetsstrumpor.
  • För att förhindra lukt, strö på insidan av skorna med natron eller använd en professionell fotvårdspersonal.
  • Torkning av skor: fyll i våta skor med tidningar och torka vid rumstemperatur.
  • För att minimera förändringar i skodonets form varar användningen.
  • Montera inte skor förrän alla delar är torra (inklusive skosnören).
  • Använd skorna endast för den typ av sport som den är avsedd för.
  • Bär skorna tätt snörade för att förhindra att foten rör sig inuti skon och därefter skador på innersulan i hälen. Fäst snören upp till det sista hålet för att undvika att skada tyget eller metallremmarna.
  • Bär skorna när de är helt torra; upprepad användning av våta eller fuktiga skor minskar dess livslängd avsevärt!
  • Skorna måste torkas helt efter användning i en våt miljö. Lägg inte fuktigt skor i plastpåsar.

Lossa snören när du sätter på och av skorna. Använd en skohorn när du tar på dig skorna. Att kliva på hälfliken och deformera den minskar skons livslängd och begränsar dess förmåga att skydda hälen och fotleden.

SÄRSKILDA INSTRUKTIONER FÖR SKÖTSEL AV ÖVRE MATERIAL

LÄDER: För bästa resultat bör du rengöra läderskor, behandla dem med grädde och polera och ge impregnering före första användningen. Använd läderrengöringsmedel eller en liten mängd kvalitetstvål för att rengöra läderskor. Applicera ett kvalitetsmedel för skovård efter torkning. Följ alltid tillverkarens anvisningar. Applicera skokräm i en neutral eller något ljusare färg än vad skorna har. Applicera aldrig polska på våta skor! Applicera slutligen en impregneringsspray, särskilt när skorna ska utsättas för extrem fukt, lera eller fett.

SUEDE OCH NUBUCK: Skodon av mocka och nubuck är särskilt benägna att smutsas på grund av dess fibrer. Applicera en högkvalitativ silikonbaserad impregneringsspray för mocka / läder före den första användningen och upprepa behandlingen när som helst när vattnet slutar kondensera till droppar på skonytan. Rengör skorna regelbundet med ett lösningsmedelsbaserat rengöringsmedel. Bär inte mocka och nubuck i extremt regnigt väder och fuktig miljö.

MESH: Skor i nät är mer motståndskraftiga mot smuts om de behandlas med en silikonimpregnering före första användningen.

Rättigheter från ansvar för brister, villkor för att sådana rättigheter

Parternas rättigheter och skyldigheter beträffande bristande uppfyllelse regleras av allmänt bindande rättsliga bestämmelser (särskilt bestämmelserna i avsnitten 1914 till 1925, 2099 till 2117 och 2161 till 2174 i civillagen). Säljaren är ansvarig gentemot köparen för att varorna är fria från brister vid övertagandet. Säljaren garanterar i synnerhet köparen att vid tidpunkten för godkännande av varorna av köparen:

varorna har de fastigheter som anges mellan parterna; om en sådan bestämmelse saknas har varorna de egenskaper som beskrivs av säljaren eller tillverkaren eller de som köparen förväntar sig med avseende på varornas art och på grundval av reklam för säljaren eller tillverkaren.

varorna är lämpliga för det syfte som deklareras av säljaren eller det syfte för vilket sådana varor vanligtvis används;

kvaliteten och utformningen av varorna överensstämmer med det angivna provet eller mallen, om kvaliteten eller designen bestämdes enligt ett bestämt prov eller mall;

mängden, storleken eller vikten av varorna är efterfrågad.

varorna uppfyller kraven i lagliga bestämmelser.

Bestämmelserna i ovanstående punkt ska inte tillämpas på en defekt på varor som säljs till ett lägre pris på grund av en sådan defekt, på vanligt slitage orsakad av standard användning, när det gäller begagnade varor till en defekt motsvarande graden slitage vid tidpunkten för godkännande av köparen, eller om det följer av varornas natur.
Rätten till bristande uppfyllelse gäller inte brister som härrör från användning i strid med bruksanvisningen, brister som härrör från mekaniska skador eller naturkatastrofer (vatten, sand, eld etc.).
Säljaren är inte ansvarig för skador som orsakas av en funktion eller fel på produkten.
Momentet för påståendet av ett klagomål är det ögonblick då säljaren tar emot de begärda varorna från köparen.

Köparen har rätt att göra anspråk på rätten till ansvar för defekter i konsumtionsvaror inom 24 månader efter att varorna har godtagits; denna period kan förlängas med ett uttalande på garantikortet. Om garantiperioden förlängs ska säljaren fastställa villkoren och omfattningen av den utökade garantin i garantikortet. Om ett garantikort inte finns, ska skattedokumentet (fakturan) tjäna samma syfte. Försäljningsdatum anges i kvittot eller i förekommande fall på garantikortet.

Avgörande av klagomål

Köparen uppmanas att göra följande på händelse av klagomål angående varor som köpts från Topforsport s.r.o .:

  • Vi rekommenderar att du skickar ett e-postmeddelande med produktens namn och detaljerad beskrivning av orsaken till klagomålet till info@top4fitness.se . Vi ska informera kunden om de steg som ska följas.
  • De begärda varorna kan levereras personligen till Topforsports s.r.o.s verksamhetsställe
  • De begärda varorna kan skickas per post till adressen till Topforsport s.r.o.
  • Leverera alla komponenter som kan relatera till den påstådda felet tillsammans med varorna, ge en exakt beskrivning av felet eller, i förekommande fall, bevis för felet som uppstår på oregelbunden basis, kontaktinformation (telefon nr ., e-postadress), specifikation av rättigheter som du vill göra gällande i samband med klagomålet, kvittokopia och garantikort.
  • Sändningen med de begärda varorna ska levereras i ett ordentligt säkert paket som ett försäkrat paket (inte genom kontant vid leverans).

Ovanstående rekommendationer ska inte påverka konsumentens alternativ och rättigheter enligt civillagen och lagen om konsumentskydd, i dess ändrade lydelse, och deras syfte är att möjliggöra avgörande av klagomål så snart som möjligt.

Säljaren ska utfärda en skriftlig bekräftelse (reklamation protokoll) med angivande av dagen för rätten till ansvar för brister, bekräftelse på en reparation och dess varaktighet, och i förekommande fall, metoden för klagomålsavgörandet.

Klagomål ska avgöras och brister åtgärdas utan onödigt dröjsmål och senast inom 30 dagar från klagomålet, såvida inte säljaren och köparen enas om en längre period. Efter den fåfänga perioden har köparen rätt att kräva en adekvat rabatt på inköpspriset eller dra sig ur köpeavtalet.

Avslag på klagomål

En byte av produkter härrör från normalt slitage, felaktig användning eller obehörig ingripande ska inte betraktas som en defekt. Felaktig användning betraktas särskilt som användningen av en skomodell som är utformad för vissa ytor i konflikt med den angivna användningen.

  • användningen av futsalskor för innebandy är ett skäl för att avslå klagomålet. innebandyskor är bättre skyddade på yttre vrist och särskilt på framfoten, vilket förhindrar slitage.
  • om inomhusskor används på hårda ytor som betong, asfalt eller betongytor målade med nanolager av specialgummi, motsäger detta deras syfte. Sådana ytor är helt olämpliga för inomhusskor!
  • Användning av skor märkta som SG, FG, HG eller IN (se Urval av skodon) på konstgräs är också en anledning till att avslå klagomålet. Använd modeller märkta AG för konstgräs.
  • Skodon som skadats till följd av fysiska avvikelser (Haglunds deformitet, defekta fotstopp etc.) kan inte bli föremål för klagomål.
  • Om bristen inte görs gällande efter första inträde eller om den defekta produkten fortsätter att användas, ska klagomålet avslås.
  • Mekanisk skada bestående av skrapning av övre material t.ex. som ett resultat av att gnugga en sko mot den andra eller att en annan spelare kliver på skon under ett spel kan inte erkännas som ett motiverat påstående.
  • Ett speciellt drag av fotbollsskor av äkta läder: små sprickor kan förekomma mellan yttersulan och
  • det övre materialet. Detta är ett vanligt slitage som inte hindrar skon från normal användning.
  • Om skor av syntetmaterial torkas på ett felaktigt sätt (se Korrekt underhåll av skor) kan sulan lossna.
  • Övre material kan vara dubbelt så länge som mellansulan. efter att mellansulan har slitit ut ska skorna bytas ut. Om skorna används för krävande och frekventa sportaktiviteter, särskilt löpning, kan en sådan situation inträffa var tredje till fjärde månad.

Således kan klagomål endast göras gällande defekter orsakade av fel i materialet eller av felaktig tillverkningsteknik.

Kostnader för klagomål

I händelse av ett oberättigat och därför avvisat klagomål samtycker köparen till att säljaren betalar säljarens rimligt förbrukade kostnader i samband med klagomålsproceduren utöver den normala lösningen (särskilt kostnaderna för sitt eget expertutlåtande kostnad för juridisk representation etc.). Köparens rättigheter att reglera kostnaderna för ett klagomålsförfarande ska regleras av bestämmelser i civillagen.

5. Avbeställningsregler

Avbeställning av en beställning av köparen

Köparen kan avbryta beställningen per telefon () eller via e-post info@top4fitness.se upp till den punkt där vår personal ordnar transport med köparen. Ange beställningsnumret i den skriftliga avbokningen. Beställningsnumret anges i det automatiska svaret, som du får till din kontakt e-postadress efter att du lyckats beställa.

Annullering av en beställning av säljaren

Säljaren förbehåller sig rätten att annullera beställningen eller dess del i följande fall:

Säljaren förbehåller sig rätten att annullera beställningen eller dess del i följande fall:

Produkterna tillverkas eller levereras inte längre, eller så har leverantören förändrat priset avsevärt, och även i händelse av ett uppenbart fel i priset på varorna (dvs. priset skiljer sig självklart från det vanliga priset för denna typ av produkt). Ett uppenbart fel i priset på varorna är t.ex. ett pris lägre med 60% än det vanliga priset för denna typ av produkt. Om en sådan situation inträffar ska säljaren omedelbart informera köparen för att komma överens om ytterligare åtgärder.

Säljaren har rätt att inte bekräfta ordern eller återkalla ordern (se Uttag från köpeavtal som ingåtts via fjärrkommunikation.

6. Uttag från köpeavtalet ingått via fjärrkommunikation

Säljaren ger köparen en förlängd tid att returnera varorna utan att behöva delge någon skäl utöver den lagstadgade perioden, nämligen 30 dagar från det datumet som varorna mottagits. Köparen måste skicka avbrytandet av köpeavtalet till säljaren inom denna period. Säljaren kan komma att annonsera kampanjer för att ytterligare förlänga denna period. Köparen ska skicka tillbaka varorna utan dröjsmål, inte senare än 14 dagar efter avbrytandet av köpeavtalet skickats.

Säljaren ska returnera pengarna till köparen inom 14 dagar efter köparens tillbakadragande från köpeavtalet, dock tidigast efter att säljaren mottagit de returnerade varorna eller om köparen bevisar att de returnerade varorna skickades till säljaren. Återbetalningar gäller bara varor, inte tjänster (så som expressåterbetalning, förlängd returneringsperiod osv.).

Förutom återbetalningen av inköpspriset har köparen rätt till återbetalning av kostnader i samband med transport av varorna, dock till det högsta priset för den billigaste transporten som säljaren erbjuder. Kostnaderna för att returnera varorna ska betalas av köparen.

För att återkalla köpeavtalet får köparen använda den mall som säljaren tillhandahåller, som utgör en bilaga till villkoren. Vi rekommenderar att du återkallar på sådant sätt att köparen skickar meddelandet till säljarens e-postadress info@top4fitness.se eller till postadressen till säljarens verksamhetsställe

Topforsport s.r.o., Ječná 15, 120 00 Praha 2

företagsidentifikationsnummer: 29213291, skatte-ID-nummer: CZ29213291

Köpare uppmanas att ange beställningsnummer, variabel symbol och inköpsdatum i meddelandet om återkallande och lämna in försäljningskontot.

Köparen medger att enligt 1837 § civillagen kan han inte, bland annat, dra sig tillbaka från köpeavtalet för leverans av varor som har anpassats efter köparens eller hans persons önskemål från köpeavtalet för leverans av varor som utsätts för snabb försämring, liksom varor som oåterkalleligt blandades med andra varor efter leverans, från köpeavtalet för leverans av förseglade varor som togs ut av konsumenten och de kan inte returneras för av hygieniska skäl och från köpeavtalet för leverans av ljud- eller videoinspelningar eller datorprogram om originalförpackningen stördes.

Återkallande från köpeavtalet kan avslås om varorna köptes av en företagare eller en juridisk person. I sådana fall ska relevanta bestämmelser i civillagen tillämpas.

Köparen medger att om de returnerade varorna skadas, används eller till och med delvis konsumeras, ska rätten till ersättning för uppkomna skador uppstå för Säljaren gentemot Köparen. Köparen bekräftar att ersättningsbeloppet kommer att bestämmas av säljaren med avseende på skicket för de returnerade varorna, och om varorna bedöms vara säljbara, motsvarar ersättningsbeloppet köpeskillingen. Kravet på skadestånd kan avräknas ensidigt av säljaren mot köparens krav på återbetalning av köpeskillingen.

Om en gåva ges till köparen tillsammans med varorna och om köparen sedan drar sig tillbaka från köpeavtalet, ska köparen returnerar gåvan tillsammans med varorna till säljaren.

Om en rabattkod för värdet användes vid beställningen, dras kupong-priset från det återbetalningsbara beloppet vid partiell retur. Om hela beställningen returneras återbetalas det slutliga betalda beloppet.

7. Ytteligare tjänster som tillhandahålls

Expressåterbetalning:

"Expressåterbetalning" tjänsten erbjuds till Köparen i kundvagnen. När den här tjänsten används är Säljaren skyldig att återbetala Köparen direkt om varor skadats eller försvunnit under leveransen.Det är inte möjligt att upphäva den här bestämmelsen.

8. Slutbestämmelser

Ogiltigheten av en bestämmelse härmed eller av något avtal mellan parterna ska inte påverka giltigheten och effektiviteten hos de återstående bestämmelserna.

En mall för meddelandet om tillbakadragande från köpeavtalet utgör en bilaga till detta.

Dessa villkor gäller inte i fall där en person som avser att köpa varor från säljaren är en juridisk person eller en person som beställer varor inom sin verksamhet eller inom sitt oberoende yrke.

Dessa villkor inklusive klagomål-policyn träder i kraft den 11 mars 2015. Ändringar av klagomål-policyn och villkoren är reserverade.